Tjatiga tanter

Alltså man får inte prata illa om äldre människor. Men ibland blir jag galen på (vissa) äldre som har svårt för förändring! Gaaaashh! Hur kan hela världen kretsa kring ett par gardiner i trappuppgången? Varför skälla ut mig efter noter på grund av att jag vill förebygga brandrisker?

För att göra en lång historia liiite kortare så:
- Vi hade städdag idag med föreningen, de gamla tanterna var väldigt noga med att underrätta sig om vad alla vi yngre skulle göra och utvärdera om detta verkligen var tillräckligt bra. T.ex. Så bestämde jag om min bästa granne att vi skulle ta och grovstäda vår trappuppgång, för att sedan svabba källargolvet och toaletten i källaren.

Men jag han inte nämna de sista två uppgifterna innan den ena tanten höjde rösten och uttryckte sin ilska över att vi skulle ta "ER" (alltså inte den hon bor i) trappuppgång, den ska ju rengöras månadvis!!!!!!! Hon frågar fort om vi ska ta alla uppgångar och blablablabla. Jag fortsätter att nämna källargolvet och toaletten, och hon säger då högt att det tycker hon är en MYCKET bättre idé! Men att jag också kan putsa deras fönster i deras uppgång, för hon har ju putsat dem i 12 år, men nu har hon bytt knäled och vågar inte putsa fönster, och det kan hon bara inte göra, för det har hon gjort annars i 12 år men inte nu för hennes knä (ni fattar vad jag försöker förklara)

Jag och grannen gick och gjorde det vi sa att vi skulle göra(det blev skit bra!!) Dessutom plockade jag ner gardinerna i vår trappuppgång då man inte får ha det pga brandsäkerhetskäl.

Men åh jävlar vad jag fick höra om detta; - VI HAR JU ALLTID HAFT GARDINER I ALLA TIDER!!!!!!!!!!

Men jag har ordförandens godkännande, så jävlar vad det ska plockas ner gardiner nu!

Kanske tror ni att jag är värsta hemska människan. Och det är jag fan ibland!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR