"Om det blir en son kommer han inte få ärva barbiehuset"

Isabella (Blondinbella) Löwengrip har ännu en gång framfört sina åsikter angående hur hennes barn kommer behandlas beroende på kön.

http://blondinbella.se/2013/05/17/alskade-barbie/comment-page-1/#comments

Blondinbella skriver ut angående stormandet av det nyöppnade barbiehuset i Berlin, hur upprörd hon är.


Blondinbella skriver då om sina upplevelsen med Barbie som liten, att det var det bästa hon visste  och att hon sparat alla sina barbies genom året, hon skriver även att hennes syster har ett stort barbiehus som Bloninbellas dotter kommer att få ärva. I slutet av inlägget så skriver hon;

- "(och nej får vi en son får han inte ärva barbiehuset, ser redan kommentarer om det)."

Jag blev upprörd och kände att jag ville skriva en kommentar. Vilken jag endast fick positiv respons på i BBs kommentarsfält


Lilly

Jag håller verkligen med dig! Hon verkar så otroligt korkad när det gäller det här... Man får ju hoppas att hon faktiskt ändrar sig när hon får sitt barn. Tänk om det blir en pojke och de i framtiden går tillsammans i leksaksaffären och han pekar på en docka som han vill ha, ska hon då säga "Nej lille vän, den här är för rosa och tjejig för dig, du får den här actiongubben som är blå och maskulin istället". Usch. Jag hoppas verkligen att det inte blir så. Känns ju som en variant av hjärntvätt om barnet inte får leka med vad hen vill. När jag var liten så lekte jag med både dockor och lego, och allt man kunde tänka sig. Det låter som en fullkomligt normal och hälsosam barndom enligt mig i alla fall!

Svar: Word! :)
Kram
Emmagalen




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR