No 'Poo

Åh! Jag har ju glöm ännu en sak att berätta! Jag har börjar med något som kallas No 'Poo, det står egentligen för No Shampoo eller som det låter; ingen skit! Det finns olika sätt att utöva detta men det vanligaste är att sluta tvätta håret med Shampoo och istället bara använda silikonfritt balsam :)

MEN jag har inte börjat med no 'poo till håret utan till hudvård, framför allt ansiktvård. Jag har grymt mycket finnar (som jag på kvällarna ofta ligger och gråter lite över) jag har provat allt från tabletter till PRO Active och Clarins, men inget har hjälpt!

Så nu har jag kastat ut alla mina hudvårdsprodukter och ersatt med endast naturliga råvaror, som finns hemma typ! Olivolja, mandelolja, ricinolja, äppelcidervinäger, honung, bikarbonat m.m. Alltså ingen skit! Jag vet exakt vad jag ger min hud :) inte massa tillsatser som det finns i allt annat.

Dessutom har jag börjat med OCM, mer känt som Oil Cleaning Method. Vilket betyder att du tvättar din ansikte på ett litet speciellt sätt; Läs Här!!

http://www.nopoo.se/ansikte/recept/97

Det har funkat jätte bra för mig än så länge, finnarna har blivit bättre på 1 vecka(!)

Jag var livrädd för att använda olja i ansiktet, eller återfuktning över huvud taget! Men ofta tror man att man ska torka ut finnarna, men oftast reagerar huden med att producera ännu mera talg(som ger ännu mer finnar).

Så börja pröva att använda OCM och rena produkter! Du kan göra allt själv hemma som;

Ansiktskrubb, rengöring, ansiktsvatten, ansiktsmask m.m.

Jag kommer lägga ut mina bästa recept och tips :)


Hoppas du haft en bra dag! :)

Svar: Detsamma! :)
Emmagalen




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR