Livet med hund

Idag blir det skogspromenad delux! Det blir ofta så när man har en hund med mycket energi som behöver springa av sig. Vi bor i en tvåa på 54 kvm, så nästan varje helg åker vi ut lite längre från stan för att hitta fina stigar! Dessutom följer Andreas kusin med som "kock", för vi ska laga mat bland stock och stenar ;)

Just det! Höll på att glömma att berätta att vi ska ju vara hundvakt åt vår bästa, bakande grannes hund :D så han slänger vi med i bilen!

Igår kväll var också grannens sambos mamma här, med sin lille vovve, som är lika gammal som vår fis. En liten intensiv hund som gärna ville bestämma själv och gärna vara lite för intensiv mot vår korv. Men så sa grannen att; kan inte du pröva att ta lillfisen(alltså inte vår hund, den andra) så jag tog tag i kopplet och vi klickade direkt! Hon började sköta sig jätte fint! Men vi vågade inte släppa ihop fisarna ändå, ifall det skulle hända något.

Grannens sambos mamma kände stor lycka och lättnad efter mitt långa babblande och frågande om hennes hund, hur jag kände hundens energi och babblade om övningar, energier och hundens tecken.

Kändes SÅ styrkande att få höra beröm om hur duktig jag var! Självförtroende tryter ofta kan jag säga!

Det var verkligen lärande för mig, hennes hund OCH min! :D så fler möten blir det!


Anonym

Boken som du tänkte skriva.
Håller du på och skriver den "eller" har du gjort ett litet uppehåll "eller" har du lagt av helt och hållet med boken?

Svar: Den är fortfarande under arbete ;)
Emmagalen




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR