Jobb-onsdag

Imorgon ska jag jobba kvällspass på äldreboendet. Jag blir alltid jätte stressad och nervös när jag har en tid att passa eller en uppgift att göra.

Men framför allt är jag jätte nervös inför att jobba på äldreboendet på kvällspassen då jag är ensam med mina boende. Ansvaret ligger hos mig, åh jag är ju ny! Ibland kan jag stressa upp mig så pass mycket inför något nytt att jag börjar klanka ner på mig själv, till slut känner jag mig så värdelös att jag kan strunta i det jag ska göra.

Men jag kan ju inte strunta i att gå till jobbet, så då får jag ta tag i mig själv och se till att lugna ner mig.

Jag vet att mycket beror på min post-trauma stress, men ibland blir jag så trött på det att jag kan kräkas lite. Vi alla har något att jobba på hos oss själva, därför är det viktigt att ha insikt och kunna börja ta hand om sig själv.

Du är det viktigaste du har. Fungerar inte du, så fungerar inget annat. Punkt!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR