Google är ingen källa, det är ett brott

Vi alla har lärt oss att Google inte är en rättfärdig källa att ange. Vare sig det handlar om bilder eller texter är det inte okej att skriva; bild från Google eller källa; Google.

Det är dessutom olagligt att använda bild utan att ange exakt vart du tagit den, right! Hänger ni med?

Sååå, varför är bloggare så grymt dåliga på att anvisa källor! Snor bilder och blir sedan förbannade om någon annan använder deras bilder utan lov...

Såå när en bloggare nu la upp en bild på instagram och skrev; bild från Google. Och jag skriver att Google inte är en giltig källa så går folk lös på mig och kallar mig för pucko och allt där emellan.

För att jag påpekade en grej (som faktiskt är olagligt) alltså jag kan egentligen inte bry mig mindre, men tycker folk ska förstå att Google inte är en källa utan en sökmotor... Och man kan bli dömd för stöld av bild om någon blir bitter för att man snott deras bild...

Men jag blir mörkrädd över att de enda kommentarerna som kom in var hur idiotiskt jag är som kommenterade...

Suck för ungdomen




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR