En helg

Jag och Andreas har pratat mycket om att skilja mellan jobb och privatlivet (eller jag har pratat mycket)
 
Jag är en människa som lätt tar med mig jobbet hem, i tankarna. Framför allt ligger jag i sängen på kvällarna och funderar på om jag verkligen gjort allt eller om jag glömt något. Detta är både på gott och ont, jag bryr mig verkligen om mitt jobb och att jag sköter mig korrekt, har stor moral och arbetsplikt, men ibland kan det stiga mig åt huvudet. Stress och småpanik gör mig allt för många gånger sömnlös eller åtminstone för lite sömn.
 
Så jag har övat mig mycket på att både säga ifrån och slappna av. Säga till människor runt omkring mig att jag har svårt att slappna av, så de kan hjälpa mig att inse att jag inte kan göra något åt det just då, hjälpa mig att slappna av.
 
Jah brukar försöka att göra ingenting, i alla fall inget ansträngande, typ titta på tv. Det är najs! Avslappnande och håller tankarna borta. Kommer tankarna smygandes bestämmer jag mig antingen för att faktiskt strunta i dem eller ta tag i dem; varför kan jag inte släppa dem osv.
 
Framför allt har jag blivit bättre på att känna mig duktig på mitt jobb. Då känner jag mer att jag inte behöver vara orolig för om jag gjort något fel på jobbet, likaväl som jag inte lika lätt tar åt mig om någon är arg på mig eller klagar (jobbar med dementa).
 
Självkänsla och självförtroende är bland det viktigaste att ha! Så börja träna dig själv! Det är DU som är det viktigaste i ditt liv!




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR