Började brinna

Vilket arbetspass det blev!! Inte nog med att det var mycket att göra, utan att hela äldreboendet höll på att gå upp i lågor!

(det finns två sidor, en grön, en rödsida på samma avdelning på detta äldreboende) när jag gick från röda till gröna sidan ringer avdelningens telefon, det var då en av de boendes son som står utanför och behöver nyckel för att komma in. Lite förvirrad om vilken nyckel han pratar om så går jag och frågar kollegan på gröna sidan. Hon vet inte heller, men springer och kollar nyckel, tar några minuter. Hon kommer sedan tillbaka, tar ett par nya nycklar som jag letat upp, springer tillbaka till sonen.

Jag tänker då på microljudet jag hör, tänker att; undrar vad hon micrar.

Jag öppnar luckan till micron och ut strömmar det tjock vit rök!!

Jag får lite smått panik, men jag slänger igen luckan, börjar lugna tanterna som känner röklukten, öppnar balkongdörren och flera fönster. Tänker hela tiden på om brandlarmet kommer lösa ut?!

Sen ropar jag efter kollegan, berättar att hon glömde en macka på full effekt i micron och att det ryker rätt bra!

Jag ber henne hjälpa mig ta tag i micron och kasta ut den på balkongen.

Och där får den stå! Rökskadad och ledsen!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR